عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس، با بیان اینکه پنجره واحد خدمات‌رسانی پایگاه رفاه ایرانیان دارای ایرادات شکلی و محتوایی است، گفت: اگر دولت برای اصلاح این سامانه اهتمام نداشته باشد قطعاً در آینده ظلم مضاعفی به ایثارگران معسر و خانواده‌های محروم جامعه تحمیل خواهد شد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح کرد؛ ظلم مضاعف "پایگاه رفاه ایرانیان" به ایثارگران و خانواده‌های محروم

علی اکبر بسطامی، در مورد انتشار خبری مبنی‌ براینکه دهک‌بندی‌ جامعه ایثارگران که طبق پایش اطلاعاتی پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان صورت می‌گیرد، اقدام مثبتی بود که در قالب پیشنهاد به کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه ارائه شد، گفت: یکی از مشکلاتی که در کشور داریم به عملکرد وزیر اسبق و وزیر کنونی تعاون، کار و رفاه اجتماعی  پیرامون موضوع پنجره واحد خدمات‌رسانی در سامانه رفاه ایرانیان برمی‌گردد و حتی وزیر اسبق نیز طی مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که این روش غلطی است.

نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول، مهران و ملکشاهی و سیروان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس این روش، فردی که به هر طریقی از سامانه رفاه ایرانیان، وام قرض‌الحسنه حتی برای درمان بیماری هم دریافت کند فورا از دهک یک به دهک ۵ منتقل می‌شود و با اینکه این مبلغ را برای درمان هزینه کرده است اما در سفره خانوار محاسبه می‌شود و با این روش عمده ایثارگران معسری که در دهک‌های یک تا سه قرار داشتند به علت ضعف این پنجره واحد به دهک‌های بالای پنج منتقل شده‌اند.

وی تصریح کرد: البته دولت این پنجره واحد را در لایحه بودجه ۱۴۰۲ حذف کرد سپس بنده در کمیسیون تلفیق پیشنهاد دادم که دولت باید در این زمینه از تصمیم قانونگذار تمکین کند و تاکید داشتم تا مجدد این پنجره واحد ایجاد شود که در نهایت محقق شد اما باز به این دلیل که دارای ایرادات شکلی و محتوایی است بسیاری از ایثارگران از دهک‌های یک تا سه حذف شده و در دهک‌های پنج به بالا قرار گرفتند و حقشان تضییع شده است.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کشور خاطرنشان کرد: بروز این مشکل در کل کشور موجب ایجاد نارضایتی بین جامعه ایثارگران شده است بنابراین لازم می‌دانم با قاطعیت اعلام کنم که روش محاسبه در این پنجره واحد غلط است و پایگاه رفاه ایرانیان دارای ایراد است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، بیان کرد: مادامی که دولت برای اصلاح پایگاه رفاه ایرانیان اهتمام نداشته باشد قطعا در آینده بسیاری از خانواده‌های محروم تحت پوشش نهادهای حمایتی هم دچار مشکل خواهند شد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: می‌دانید که سازمان‌های حمایتی برای ارائه خدمات، وضعیت خانواده‌های تحت پوشش خود را به صورت میدانی بررسی و بهترین مسیر را نیز برای بهره‌مندی آن ها از قوانین یارانه‌ها طی می‌کنند اما این سامانه اطلاعات غلطی را در این زمینه ارائه داده که باعث بروز مشکلاتی برای دهک‌های یک تا سه شده است.

دبیر اول فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی، تأکید کرد: بنده بارها اعلام کردم و هم‌اکنون نیز با قاطعیت اعلام می کنم که پنجره واحد خدمات‌رسانی پایگاه رفاه ایرانیان دارای ایراد است و اگر اصلاح نشود ظلم مضاعفی به جامعه ایثارگران و خانواده‌های محروم جامعه تحمیل خواهد کرد.

منبع: خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.